La Coquille - Negrondes - Reisverslag uit La Coquille, Frankrijk van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu La Coquille - Negrondes - Reisverslag uit La Coquille, Frankrijk van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu

La Coquille - Negrondes

Door: Marlies en Jan Schram

Blijf op de hoogte en volg Marlies

27 April 2017 | Frankrijk, La Coquille

Donderdag 27 april 2017, La Coquille -Negrondes (1462 - 1493 km).

Beste mensen, Leuk dat jullie via dit dagboek met ons meereizen, deze belangstelling waarderen wij zeer. Bedankt voor het medeleven na de valpartij gisteren. s'Avonds had ik een pijnlijk stijf been waarop ik nauwelijks kon staan. Minimaal een half uur heb ik de spieren van mijn onderbeen gemasseerd en, zoals mijn vriend Albert Heutink altijd zou doen, de banden rondom mijn knie gefrictioneerd. s'Morgens werd ik met een stijf been wakker. Na enige kilometers te hebben gelopen, was er niets meer aan de hand. De heilige Christoffel, wiens medaille ik op mijn hart draag, is mij dus goed gezind.
Toen wij vanmorgen vertrokken vroor het zeker 4 graden. De bosrijke heuvelachtige omgeving zag er sprookjesachtig uit. De enige stad die wij op onze route aandeden, was Thiviers. Aldaar bij de bakker brood en koffie gekocht om vervolgens gezeten voor de kerk onze lunch te nuttigen. We troffen het deze dag weer met het mooie weer. Wat zijn wij toch boffers.
Wij zijn blij dat wij deze tocht kunnen ondernemen. Een en ander wordt mede mogelijk gemaakt door familie en vrienden. Onze broers en zussen Henk en Mariet, Marie-Christine en Maarten en Agnes en Ton vangen in de weekends zeer gastvrij onze zonen Jaap en Christiaan op. Onze buurvrouw Bep Stehouwer zorgt voor ons huis en Arie van der Linden loopt de tuin na en zorgt voor onderhoud daarvan.
We logeren vandaag bij de heer en mevrouw Therasse. Zij bewonen een groot huis waarvan wij een hele etage tot onze beschikking hebben. Twee slaapkamers, een badkamer, een tweede aparte toilet en een zitkamer met televisie (waarnaar wij overigens drie maanden niet naar zullen kijken ).
Het eerste waar ik (Marlies) zojuist gebruik van heb gemaakt, is het ligbad. Wat een luxe om je na een dag ijskleumen weer eens heerlijk te kunnen onderdompelen in een schuimbad.
Mevrouw Therasse heeft nog een logeeradres voor ons geregeld voor aanstaande maandag. Het is heel moeilijk om in de regio waar we dan lopen onderdak te vinden. We moeten er dan wel 33 km voor lopen. De mannen kregen een heerlijk Heineken biertje van de tap van de heer des huizes, ik koos voor een vruchtensapje. Ongetwijfeld wordt er straks bij het ''repas de soir'' wijn geserveerd. We zijn tenslotte in Frankrijk.

  • 27 April 2017 - 19:16

    Willem:

    Wat een verwennerij weer......fijn dat Jan zijn been weer over is....heeft hem nog hard nodig.

  • 27 April 2017 - 19:28

    Ans:

    Het is mooi vertrouwen te mogen houden in ONZE Heiligen.
    Wie het ook mogen zijn... in dit geval...Christoffel.
    We hebben het tenslotte mee gekregen van huis.
    Een fantastische basis moet ik bekennen.

    En ja het is heerlijk te weten dat Jaap en Christiaan zo prachtig zich thuis mogen voelen bij de familie.
    Willem en ik mochten ervaren hoe blij Jaap bij Henk en Mariet is...maar het ook fantastisch vind als wij ff langs komen..
    Christiaan zagen we bij Maarten en Marie Christien... even een omhelzing... hoe heerlijk.
    Ook als hij daar weer is.. zullen we even onze snoet laten zien... voor hem is dat gewoon ook leuk.

    En wat fantastisch dat je been weer goed gaat Jan.
    Geniet even weer van dit rustpunt bij Mevr. Therasse.

    Dag alle drie...
    Tot het volgende verslag.

  • 27 April 2017 - 22:37

    Carla:

    Wat fijn zo'n hechte Familie om je heen te hebben,en Christoffel is je goed gezind,hij zorgt maar weer voor goed onderdak en weer een gezond beentje......en Jan geen springconcours meer doen hoor!!!!
    Gr voor alle 3

  • 28 April 2017 - 10:30

    Adrie:

    Een beetje geschrokken van de valpartij, maar zo te lezen gaat het gelukkig weer goed. Wat beleven jullie toch veel! We genieten echt van alle verhalen, we blijven jullie volgen! Hopelijk blijft het allemaal goed gaan, we hopen het van harte! Succes! Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, La Coquille

Marlies

Actief sinds 28 Feb. 2017
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 145069

Voorgaande reizen:

28 Februari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

28 Februari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: