Flavignac - La Coquille - Reisverslag uit Flavignac, Frankrijk van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu Flavignac - La Coquille - Reisverslag uit Flavignac, Frankrijk van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu

Flavignac - La Coquille

Door: Marlies en Jan Schram

Blijf op de hoogte en volg Marlies

26 April 2017 | Frankrijk, Flavignac

Woensdag 26 april 2017, Flavignac - La Coquille (1434 - 1462 km).

Bij het opstaan zagen wij al dat het een grijze dag zou worden. Het was wel droog. Na nog geen half uur lopen, begon het te spetteren. We hadden onze regenkleding nog niet aan of de neerslag was al veranderd in sneeuw!! Daarbij stond er nog een harde wind. De sneeuwvlokken vlogen horizontaal voorbij!!
We kwamen door het plaatsje Chalus, alwaar de Engelse koning Richard Leeuwenhart dodelijk werd verwond in 1199 gedurende de bestorming van het kasteel van Chalus Chabrol.
In een bos moesten wij een beekje oversteken. Het bruggetje is een halve bol van gladde vochtige planken. Jan dacht er snel overheen te kunnen gaan, maar gleed uit. Zijn linkerbeen sloeg dubbel. Nu zit hij voor de kachel met zijn geblesseerde been omhoog. Morgenochtend zullen wij zien wat de schade is.

Morgen is het het koningsdag. Voor het eerst in 28 jaar, de termijn dat ik bestuurder was van de mooiste vereniging van Hendrik-Ido-Ambacht, Oranjevereniging Wilhelmina - Juliana, zijn wij er niet bij. Dit gaat ons aan het hart doch ik weet dat mijn opvolging meer dan goed is geregeld met Dirk Havenaar. Marlies Bol zal ook een aantal representatieve taken vervullen. Daarnaast bestaat er een sterk bestuur met ook vele jonge enthousiaste mensen. Vandaag hebben we in de kerk van Chalus een kaars opgestoken bij het beeld van Maria met de intentie: Een mooie Koningsdag!!
Mijn zus Agnes en zwager Ton zijn thans in Hendrik-Ido-Ambacht om Jaap en Christiaan te faciliteren ons te vertegenwoordigen op Koningsdag.
''Leve de Koning, Hoera, Hoera, Hoera ''!!

  • 26 April 2017 - 19:36

    Willem:

    Wat erg met dat been.....ik hoop dat het de reis niet zal verstoren, dat zou jammer zijn.
    Sterkte ermee....

  • 26 April 2017 - 20:06

    Agnes:

    Wat jammer van die slippartij!! Ik hoop dat het morgenochtend meevalt, zodat jullie probleemloos de tocht kunnen vervolgen!
    Ook hoop ik dat Maria je gebeden verhoort en voor mooi weer zorgt, want de voorspellingen zijn niet al te best.
    Agnes


  • 26 April 2017 - 22:16

    Erna Pijpers:

    Wat vervelend van je been, hopelijk valt het mee en wandel je er morgen weer lustig op los. Ik heb jullie nog nergens over een rustdag gehoord, zijn die niet ingepland? Misschien voor je been wel raadzaam! Het weer is hier niet veel anders, jammer van Koningsdag, ik had het met Leen er nog over dat dit de eerste konings(koninginne) dag sinds jaren, dat je de festiviteiten niet mee kunt maken. Wat zijn jullie trouwens al vér! Bordeaux komt in de buurt! Succes weer met de tocht en doe voorzichtig op bruggetjes! Niet te gehaast, je bent geen dertig meer! Gr. Erna

  • 27 April 2017 - 00:46

    Carla Tieleman:

    Ik zou toch een rustdag nemen ,want stel dat het erger wordt(dat weet ik maar al te goed)en wie weet kun je de andere dag weer volop er tegen aan! Caminogroet van Carla

  • 27 April 2017 - 17:09

    Ans:

    Er is genoeg gezegd over je been.
    Maar weet wel dat ik meeleef.
    Liep even een dag achter met het nieuws.
    Doe voorzichtig en rustig aan a.u.b.

    Het weer hier in Heemskerk is op deze Konings dag droog gebleven.
    Wat een mazzel.
    Wij hebben heerlijk voor de t.v. gezeten. Ook leuk.

    Nu we volgen weer.
    Alle goeds en kijken uit naar jullie volgende bericht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Flavignac

Marlies

Actief sinds 28 Feb. 2017
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 145078

Voorgaande reizen:

28 Februari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

28 Februari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: