Santiago de Compostela - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu Santiago de Compostela - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu

Santiago de Compostela

Door: Marlies en Jan Schram

Blijf op de hoogte en volg Marlies

25 Juni 2017 | Spanje, Santiago de Compostella

Zondag 25 juni 2017, Santiago de Compostela.

Vanmorgen lieten wij ons per taxi naar Santiago de Compostela brengen. Per bus zou het 3x €14,00 kosten en de busreis zou drie en een half uur in beslag nemen. Een taxi van hotel naar hotel kregen wij aangeboden voor €70,00 en zou slechts een uur duren. Inclusief fooi waren deze pelgrims met creditcard om 11.00 uur voor de prijs van €75,00 in hun hotel in Santiago.
Pelgrimstochten zijn in. Persoonlijke intenties en de zoektocht naar het geloof lijken via Santiago een veelbelovend oplossingstraject te zijn. Waar de pelgrims vroeger vooral religieus zielenheil bij het graf van de apostel zochten, gaat de moderne bedevaartganger op zoek naar zelfbeleving en zelfontdekking. Wie eens een aantal maanden weg is, komt ons inziens niet als een ander mens terug. Marlies en ik hebben het ervaren als een unieke individuele belevenis, die indringende indrukken bij ons achterlaat en misschien later in het leven invloed op ons denken heeft. Ons is wel duidelijk dat de oude christelijke tradities niet zomaar overboord moeten worden gezet. Er moet naar een combinatie worden gezocht van onze oude rituelen en het moderne gedachtengoed. Laten we onze christelijke cultuur trouw blijven.
Jullie allen, volgers van onze belevenissen, danken wij hartelijk voor het meebeleven van onze wederwaardigheden en gedachtengoed. De ondersteunende reacties en adviezen hebben wij zeer gewaardeerd. Mocht het geschrevene niet in overeenstemming zijn met uw gevoelens, realiseer u dan dat een mening slechts een mening is. Sta 25 juli in ieder geval stil bij de naamdag van de Heilige Jacobus de Meerdere, hij mocht slechts 44 jaar worden.

Marlies en Jan Schram

PS Morgen vliegen wij weer naar huis.

• 25 Juni 2017 - 16:11

Henk En Elize :

Wat een prestatie hebben jullie geleverd! We zijn heel trots, maar ook erg blij jullie morgen weer te zien! Veel liefs en tot morgen, Henk en Elize

• 25 Juni 2017 - 17:07

Anja:

Wat een prachtige prestatie en ervaring! Goede reis naar huis gewenst. Lieve groet uit Castricum.

• 25 Juni 2017 - 18:29

Carla Tieleman:

Lieve Marlies en Jan. De Pelgrimsreis is nu ten einde!(wie weet nog meer ooit) ik heb genoten van jullie verslag haast elke dag(soms wifi niet berijkbaar) Dank je wel daarvoor! Het gaat jullie goed met al de dierbare om je heen die je hebt moeten missen in die bijzondere tocht!
    Een lieve groet Carla de minipelgrim

• 25 Juni 2017 - 21:05

Licia Huizer:

Goede thuisreis en bedankt dat we mee mochten reizen.

• 26 Juni 2017 - 10:44

Adrie:

Leo en ik (Adrie) hebben genoten van jullie reisverslag, erg onder de indruk van jullie prestaties) van alle 3, een topprestatie mogen we wel zeggen!

• 26 Juni 2017 - 18:48

Greetje En Dick Van Der Steen:

Vrienden,
    Wat een mooie afsluiting. Wijze woorden die iedereen ter harte mag nemen. Wij zijn blij dat jullie nu thuiskomen. Er wacht weer ander werk waarover we snel contact moeten hebben. Dank voor alle verslagen. Het was echt fijn om te lezen en zo mee te reizen. Tot ziens.

• 27 Juni 2017 - 17:17

Bram En Hanny:

Lieve Jan en Marlies, wat hebben we genoten van jullie reisverslag. We vonden het heel bijzonder dat jullie met ons belevenissen en gevoelens gedeeld hebben.
    Wat een geweldige ervaring voor jullie, die neemt niemand jullie meer af. Zo'n belevenis levert gespreksstof voor jaren. Vooral het samen beleven is is heel belangrijk voor jullie geweest!
    We beloven dat we onze christelijke cultuur trouw zullen blijven.
    Tot ziens!

• 27 Juni 2017 - 21:11

Ans En Willem:

Wij hadden dit reisverslag og niet gelezen.
    Op een of andere manier gemist.
    Maar mooi afsluit verslag.
    En het is fijn dat het is gelopen zoals jullie in het hoofd hadden.
    Fantastisch.
    Tot gauw.

• 28 Juni 2017 - 14:16

Harry Koopman:

Jan & Marlies proficiat!!!

Geweldig, weet wel zeker dat dit blijft hangen tot in lengte van dagen.

Groeten uit Heemskerk

• 13 Juli 2017 - 13:47

Lies Peulen:

Hallo Marlies (en mannen),
    Wat een mooi stukje in weekblad De Brug. Fijn dat jullie de tocht hebben kunnen uitlopen en het als bijzondere levenservaring mogen meenemen op jullie verdere pad. Het was erg leuk jullie zo af en toe te kunnen volgen en veel herkenbaars de revue te zien passeren.
    Hartelijke groet, Lies