Olveiroa - Corcubion - Reisverslag uit Corcubión, Spanje van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu Olveiroa - Corcubion - Reisverslag uit Corcubión, Spanje van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu

Olveiroa - Corcubion

Door: Jan Schram

Blijf op de hoogte en volg Marlies

23 Juni 2017 | Spanje, Corcubión

Vrijdag 23 juni 2017, Olveiroa (270 m) - Corcubion (20 m), 2832 - 2855 km.

Toen we Olvareia uitliepen, gingen we over een boerenpad het open heidelandschap in met mooie uitzichten over de vallei van de Xalas. Na het gehuchtje Hospital gepasseerd te zijn, volgt de Camino Finisterra de Rio logosa naar het afgelegen kappelletje van de Ermita de Nuestra Senora de las Nieves, dat uit de 18e eeuw stamt. De waterbron bij de kapel zou goed zijn voor zogende vrouwen en moederdieren.
Door dichte dennenbossen daalde ons pad af naar Cruceiro do Amanda. Van hieruit konden wij voor het eerst genieten van de prachtige vergezichten over de Costa del Morte. Het rustige dorp Corcubion was het eindpunt van vandaag. Het hotel is hoog aan een prachtige baai gelegen. We hebben een schitterend uitzicht. Zopas hebben we genoten van een heerlijke vislunch.
Straks ga ik mij laten behandelen door een fysiotherapeut. Dit tevens ter beoordeling of het lopen van de laatste 20 km, voor mij (Jan), nog verantwoord is.

• 23 Juni 2017 - 16:54

Agnes:

Succes ermee Jan!!!

• 23 Juni 2017 - 17:06

Licia Huizer:

Hoop dat dat laatste stukje ook nog lukt !!

• 23 Juni 2017 - 21:31

Carla Tieleman:

Dat moet toch lukken?
    En anders bij een volgende Camino toch!

• 23 Juni 2017 - 23:23

Thea Deckers :

Hei Jan, jaap en Marlies. Zou erg jammer zijn als dat laatste stukje niet zou lukken. Hopelijk helpt een goede behandling. Echt veel bewondering voor wat jullie gepresteerd hebben. Hoop dat Jan morgen aan start veschijnt en een mooie dag toegewenst vanuit het wat frisse hoge noorden. Groetjes Rob en Thea

• 24 Juni 2017 - 08:35

Ans En Willem:

Wow...Jan,
    Helaas lees ik nu pas.
    Wat niet gaat, dat gaat niet.
    Maar ik hoop voor je dat deze laatste kilometers je toch mee mag doen.
    Het allerbelangrijkste is natuuuuurlijk je knie.

Succes en we lezen graag over het idilische plekje vanavond.
    Gelukkig gaat er ook een bus heen ;-)

• 24 Juni 2017 - 11:08

Els Van Der Arend:

Lieve wandelaars, Wij duimen voor jullie voor een goede gezamenlijke afloop!!!

We zijn trots op jullie! Piet en Els van der Arend