Melide - Pedrouzo - Reisverslag uit Pedrouzo, Spanje van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu Melide - Pedrouzo - Reisverslag uit Pedrouzo, Spanje van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu

Melide - Pedrouzo

Door: Jan Schram

Blijf op de hoogte en volg Marlies

18 Juni 2017 | Spanje, Pedrouzo

Zondag 18 juni 2017, Melide (460 m) - Pedrouzo (289 m), 2719 - 2754 km.

Santiago is na vandaag een ochtend verwijderd. De etappe van vandaag was min of meer een verplichting. Het was een lange dag maar uiteindelijk niet meer dan een formaliteit die er nu eenmaal bijhoort. Er kwamen geen grote woonkernen meer noch majestueuze kathedralen en met de kloosters was het ook afgelopen. We moesten alleen maar groene heuvels beklimmen met minuscule dorpjes. Alleen de talloze rivieren in de streek die rechtstreeks naar het zuiden stromen op weg naar het dal van de Ulla zorgden voor een aangename afwisseling. De Jacobsroute, onverbiddelijk op weg naar het westen, gaat er dwars doorheen, omhoog en omlaag, zodat de krachten van ons wandelaars het zwaar te verduren kregen. Wat niet meehielp was de afstand (35 km) bij een temperatuur van op een gegeven moment 38°C. Pedrouzo is de uitvalsbasis van onze laatste etappe morgen naar Santiago de Compostela. Ook morgen zullen wij voor de laatste 21 km om 6.00 uur starten om schoon gewassen de pelgrimsmis om 12.00 uur in de Kathedraal van Santiago de Compostela te kunnen bijwonen. Aldaar zullen wij ook mijn geliefde zus Ans en zwager Willem Hoog Antink treffen.

• 18 Juni 2017 - 17:02

Licia Huizer:

met recht DE LAATSTE LOODJES...... straks de beloning !!

• 18 Juni 2017 - 17:48

Ton Heus :

Beste Marlies en Jan,
    Wat zal het een bijzondere ervaring zijn om na zo'n lange tocht Santiago te bereiken. Ik wens jullie een fijne wandeltocht.
    Groeten Ton

• 18 Juni 2017 - 18:44

Agnes:

Wat een belevenis morgen, aankomst in Santiago! Emotioneel moment! Morgen zwaait voor jullie het wierook at door de kathedraal! Een mooie dag morgen! Groeten van Agnes.

• 18 Juni 2017 - 18:45

Agnes :

Wierooksvat

• 18 Juni 2017 - 18:49

Carla Tieleman:

Wat SPANNEND!!!!!!!!!

• 18 Juni 2017 - 20:45

Rene Olthof:

Succes met de laatste loodjes gewenst weer van mijn thuiscomputer!
    En wel even bukken voor dat wierookvat, anders overleef je het niet. Zou zonde zijn na zo'n reis overleefd te hebben!

Gr. René

• 18 Juni 2017 - 20:54

Marlies:

Lieve Jan, Marlies en Jaap, wat zal morgen een bijzondere dag zijn! We denken aan jullie!
    Lieve groet ook van Arie

• 18 Juni 2017 - 20:57

Hansje :

Wat een prestatie mooie dag morgen
    Groet Jaap en Hansje

• 18 Juni 2017 - 21:40

Elly Jonker:

Wat een geweldige prestatie hebben jullie geleverd. Wij zijn diep onder de indruk. Kijken uit naar jullie boeiende verhalen (we hebben jullie belevenissen regelmatig gelezen) geniet van de bijzondere laatste pelgrimsdag. Liefs van Herman en Elly.

• 18 Juni 2017 - 22:36

Ingrid:

Morgen de laatste loodjes voor jullie. Het zal een indrukwekkende belevenis worden.
    Een geweldige prestatie met elkaar. Een hele mooie dag morgen toegewenst.
    Vriendelijke groeten van Henk en Ingrid uit Alkmaar.

• 18 Juni 2017 - 23:29

Pieta:

Maar extra genieten van de laatste kilometers
    ben trots op jullie fije dag morgen

Lieve groet Pieta

• 19 Juni 2017 - 06:21

Ans En Willem:

Het is in zicht.

WAUW...wat kijken wij er naar uit.
    Diep en diep respect voor onze eigen pelgrims.
    Liefs van ons.
    Ans en Willem.

• 19 Juni 2017 - 15:58

Cees Helder:

Indrukwekkend wat jullie hebben gezien en meegemaakt. Nog een dag genieten en dan kunnen jullie terugkijken op een geweldige prestatie.
    Cees en Rosalie

• 19 Juni 2017 - 16:26

C.pons:

wat een prestatie geweldig
    groetjes cor en sjouk

• 19 Juni 2017 - 21:20

Bram En Hanny:

Het einde in zicht. Wat een geweldige prestatie maar bovenal een geweldige belevenis!we vonden het heel fijn om steeds met jullie mee te reizen van uit Papendrecht.
    We wensen jullie morgen een heel bijzondere en mooie mis, we hopen dat jullie deze keer het wierookvat door de Basiliek zien slingeren.
    Wat zal het na morgen afkicken zijn om niet meer te moeten lopen.
    We zien er naar uit de verhalen uit jullie eigen mond te horen.
    Nog een fijne tijd in Spanje, heerlijk om te kunnen relaxen. Lieve groet, Bram en Hanny