Astorga - Rabanal del Camino - Reisverslag uit Rabanal del Camino, Spanje van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu Astorga - Rabanal del Camino - Reisverslag uit Rabanal del Camino, Spanje van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu

Astorga - Rabanal del Camino

Door: Marlies en Jan Schram

Blijf op de hoogte en volg Marlies

10 Juni 2017 | Spanje, Rabanal del Camino

Zaterdag 10 juni 2017, Astorga (881m) - Rabanal de Camino (1162m), 2500 - 2522 km.

Vanuit Astorga begint het pad weer langzaam te stijgen en trekt dieper de groene heuvels van Leon binnen. De tocht ging door een landschap van brem en heidestruiken en loopt hier en daar door dichte dennenbossen. Op het einde van deze etappe (een kleine 300 m hoger) bereikten wij het kleine plaatsje Rabanal del Camino. Dit was vroeger de laatste halteplaats voor de vermoeiende en vanwege wolven en bandieten gevaarlijke overtocht over de Montes de Leon. Tot in de 13e eeuw was Rabanal ook een soort voorpost van de Tempelridders van Ponferrada. Zij bouwden aan het eind van de 12e eeuw de parochiekerk Iglesia de la Asuncion (romaanse apsis). Aldaar zullen wij om 19.00 uur naar de vespers gaan. Volgens onze informatie zullen dan gregoriaanse gezangen ten gehore worden gebracht.

• 11 Juni 2017 - 12:04

Hansje Den Hoed :

Heb veel bewondering voor jullie en knap zoals jullie dit doen .
    En alle reis verhalen zodat we jullie kunnen volgen.
    Succes verder hartelijke groet

• 11 Juni 2017 - 21:08

Ans En Willem:

De brem, wat bijzonder veel hè Jan en Marlies.
    Ook wij komen dat natuurlijk tegen...en de geur reuk je in de auto als de ramen open zijn...en de ramen zijn alleen maar open..
    Want wij hebben geen airco maar wel arko....:-)