Carrion de los Condes - Moratinos - Reisverslag uit Terradillos de Templarios, Spanje van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu Carrion de los Condes - Moratinos - Reisverslag uit Terradillos de Templarios, Spanje van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu

Carrion de los Condes - Moratinos

Door: Jan Schram

Blijf op de hoogte en volg Marlies

04 Juni 2017 | Spanje, Terradillos de Templarios

Zondag, eerste Pinksterdag, 4 juni 2017, Carrion de los Condes (834 m) - Terradillos de los Templarios - Moratinos ( 875 m), 2349 - 2378 km.

Het pad volgde de historische Camino Aquitana een middeleeuwse route die startte in het Franse Bayonne. We wandelden door het typische lege akkerlandschap van deze streek met hier en daar een bosje populieren. We passeerden een aantal oude irrigatie kanalen. Na ongeveer twee uur lopen stond in het verlaten landschap een soort stacaravan met een golfplaten dak waar koffie kon worden gekocht. Daar waren wij net aan toe. Aldaar net onder het afdak gezeten, brak er een heftige bui los. Na het nuttigen van de koffie werd het droog en vervolgden wij onze tocht om het kleine slaperige Calzadia de la Cueza te bereiken. Na Terradillos de los Templarios liepen wij door naar onze eindbestemming van vandaag, het gehucht Moratinos. Daar verblijven wij in Hostal Moratinos. Meer is er over deze dag niet te vertellen, behoudens het feit dat mijn lentebloem Marlies loopt als een jonge hinde!

• 04 Juni 2017 - 15:46

Licia Huizer:

En dat allemaal op Pinksterfeest, zag net op facebook Rosita Steenbeek(leestvoor) viert Pinksteren in het Pantheon onder een regen van Rode Rozenblaadjes !!

• 04 Juni 2017 - 23:06

Ans En Willem:

Jeetje wat een moeilijke namen..
    Ik lees Willem in onze camper voor uit jullie werk...
    Maar wat een temperatuurverschil hebben we met elkaar.
    Wij 31...en kijk eens aan...
    We gaan ons nog niet haasten om naar het noorden te gaan hoor.
    15 Juni zullen wij op de bewuste camping zijn..nabij Santiago.. en als wij de voorspellingen mogen geloven...wordt het in het noorden ook beter.
    Lieve groet....

• 05 Juni 2017 - 13:30

Bram Lingen:

Lieve luitjes,
    Op deze tweede pinksterdag even een reactie.
    Wat geweldig Marlies dat jij nog als een jonge hinde loopt!
    Na al die vele,vele dagen van wandelen.
    Hoe loopt die "ouwe"?
    Ga gesterkt verder wij zijn in gedachten bij jullie.
    Groetjes,
    Hanny en Bram

• 06 Juni 2017 - 22:20

Flora Pons:

Lieve mensen,
    Enkele weken uit beeld geweest.
    Met het lezen van jullie reisverhalen vanaf 1 juni, lees ik dat jullie al heel ver gevorderd zijn.
    Vanaf nu kan ik jullie weer volgen.
    Voor de laatste periode al het goede gewenst.
    Marlies diep, diep respect voor jou!
    Lieve groet Jan en Flora