Hagetmau - Sallespisse - Reisverslag uit Sallespisse, Frankrijk van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu Hagetmau - Sallespisse - Reisverslag uit Sallespisse, Frankrijk van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu

Hagetmau - Sallespisse

Door: Jan Schram

11 Mei 2017 | Frankrijk, Sallespisse

Donderdag 11 mei 2017, Hagetmau - Sallespisse (1841 - 1863 km).

Gisterenavond hebben we van een voortreffelijk diner genoten. Tal van amuses, eendeborst als hoofdgerecht en crème brulee als dessert. Buiten de wijn om, dit voor de prijs van € 16,00 per persoon. Daarna namen wij alle drie nog een kopje thee. Hiervoor betaalden wij dan weer € 18,00. Een en ander was totaal niet in verhouding. Onbegrijpelijk die Fransen! Ze zeggen dikwijls:''Ze eten mij arm en drinken mij rijk'' (de nette versie!).

In de regen vertrokken wij vanmorgen uit Hagetmau. We volgden weer een prachtige landschappelijke route met forse hoogteverschillen naar Sault-de-Navailles. Het weer klaarde op en in de verte lachten de Pyreneeën met hun witte bergtoppen ons reeds toe. Na de lunch (stokbrood met mousse de foie gras de canard) liepen wij naar onze eindbestemming van vandaag. We verblijven nu in een Tables d'Hotes in het nietszeggende plaatsje Sallespisse. Morgen zullen we waarschijnlijk weer wat meer cultuur genieten. Vandaag was het ''prachtige'' natuur.

• 11 Mei 2017 - 17:22

Willem:

Het blijven rare jongens, die Fransen.....

• 11 Mei 2017 - 17:59

Ans:

O wat leuk dat jullie zo heerlijk hebben gegeten..
    Maar die thee!!! Niet normaal...Ja net wat Willem zegt... Niet te volgen die Fransen..
    Alhoewel ze toch super gastvrij zijn...
    Wat heerlijk dat de mooie Pyreneeën in zicht zijn...
    Dat geeft de burger moed... Geniet van jullie diner en glaasje wijn...

Wat is het toch heerlijk als er weer een verhaal is te lezen..
    Smullen ... groet voor jullie 3tjes van mij... Ans.

• 11 Mei 2017 - 18:07

Carla Tieleman:

Wat gaan jullie toch hard he! Ik ben van Porto op weg naar santiago. Nu in Rubiaes in portugal is het heel goedkoop 5euro overnachting en5euro een pelgrimsmaaltijd .heel de dag ook regen maar ook een gave tocht om te doen groeten van de mini pelgrim Bon Camino gaaf he!!!!

• 11 Mei 2017 - 19:13

Leo:

In Frankrijk kan je inderdaad beter koffie bestellen thee is nl meestal 2 tot 3 x zo duur Verder petje af nog steeds zonder rustdag succes de komende weken vooral in de Pyreneeen

• 11 Mei 2017 - 22:24

Johan Alblas:

Hallo Jan en Marlies,

Wij hebben respect voor jullie onderneming wat betreft de voettocht naar Santiago.
    Uit jullie verslagen begrijpen wij dat het soms wat moeilijker gaat.
    Maar waar een wil is is een weg.
    Verder wensen wij jullie samen met JAAP (onze buurman) succes met het bedwingen van de Pyreneeën.
    Hopelijk slapen jullie steeds onder de sneeuwgrens anders wordt elkaar warm wrijven om de andere dag weer aan de tocht te beginnen.
    Hartelijke groet aan Jaap.
    En van ons(Johan en Marry Alblas) de groeten en nog veel wandel pezier.