Pondaurat - Brouqueyran - Reisverslag uit Pondaurat, Frankrijk van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu Pondaurat - Brouqueyran - Reisverslag uit Pondaurat, Frankrijk van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu

Pondaurat - Brouqueyran

Door: Marlies en Jan Schram

05 Mei 2017 | Frankrijk, Pondaurat

Vrijdag 5 mei 2017, Pondaurat - Brouqueyran (1680 - 1701 km).

Op pad naar de kerk van Pondaurat. Deze even bekeken en weer aan de wandel gegaan. Een middeleeuws pelgrimsbruggetje overgelopen. Hoevelen zullen ons hier al zijn voorgegaan?
De omgeving wordt bosrijker, we bevinden ons al in de streek ''Les Landes''.Voorbij Savignac toch een aanwijzing gemist en om die reden ruim 5 km omgelopen. We kwamen uit in Berthez. Vandaaruit was het nog 1,5 km naar Auros. Ook daar de kerk bekeken en vervolgens via een bospad afgedaald. Daar stond een ''palombiere'' van wel 500 meter lang. Uiteindelijk aangekomen in Brouqueyran, we logeren vanavond in een kasteel. Een parmantige dame heet ons welkom, tezamen met nog twee pelerins: De Nederlandse Noor Paul en de Fransman Jannick met wie we al eerder op logeeradressen waren. De dame wijst ons de kamers. Via een ronde trap naar boven gegaan. Wij hebben een hoge zeer grote kamer met antieke bedden en kasten. Heel sfeervol maar wel koud want de verwarming werkt niet. Zopas een eenvoudige maaltijd genoten. Voor het eerst in al deze weken geen wijn!!

• 06 Mei 2017 - 10:44

Willem:

Wat jammer nou, geen wijn, geen rode motor.....

• 06 Mei 2017 - 15:56

Ans:

Een kasteel ZONDER wijn.... ;-(
    Jemig dat is toch ook een toestand...
    Ook dat is pelgrim zijn... ;-)
    Het antieke bed heeft jullie samen vast veel warmte gegeven...
    Want ja pelgrims zoals jullie mogen elkaar natuurlijk wel opzoeken...

Lieve groet....

• 10 Mei 2017 - 08:43

Bram Lingen:

Lieve Luitjes,

Eindelijk Jan op een kasteel geslapen!
    Het zal jullie een goede nachtrust hebben gegeven.
    Jammer van de wijn die je moest missen, maar wel gezond.