Calabre - Caplong - Reisverslag uit Caplong, Frankrijk van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu Calabre - Caplong - Reisverslag uit Caplong, Frankrijk van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu

Calabre - Caplong

Door: Marlies en Jan Schram

Blijf op de hoogte en volg Marlies

03 Mei 2017 | Frankrijk, Caplong

Dinsdag 2 mei 2017, Calabre - Caplong ( 1606 - 1628 km).

We hadden slecht geslapen. We sliepen op een slaapzaal met 6 bedden. Toen we al aan de avondmaaltijd zaten, ging de deur open en stapten de Fransman Jannick en de Nederlandse Noor Paul binnen. Jaap van Beek sliep beneden in de keuken. Paul bleek echter ook een ongelooflijke snurker te zijn.....
Mevrouw Muriel kwam ons na het ontbijt nog even verblijden met haar aanstekelijke schaterlach die na iedere zin opklonk. Waarschijnlijk werkte onze aanwezigheid in deze ruimte op haar lachspieren. Immers waar doen mensen zoals wij dit allemaal voor?
Met frisse moed togen wij weer op pad. Er hing een nevel over de wijngaarden, prachtig! Al snel kwamen we op een modderpad terecht. De regen had zijn werk gedaan. Dikke plakkaten bleven aan onze schoenen hangen, waardoor deze zeker twee kilo zwaarder werden. Bij een grintweg de schoenen, zo goed en zo kwaad het kon, schoongemaakt. Een kilometer verderop voerde de tocht ons weer door de vette klei. De eerdere schoonmaak was dus voor niets geweest en kon opnieuw plaatsvinden. Ondertussen zagen we een ree wegspringen.
In St.Foy-la-Grande deden we boodschappen in een markthal. We zouden deze avond zelf eten moeten klaarmaken. St.Foy-la-Grande is een leuk levendig stadje. In een apotheek kocht ik (Marlies) een antihistaminicum en zalf, want ik zit onder de rode jeukende blaasachtige bultjes. Waarschijnlijk ben ik ergens geprikt door bedwants. Een vervelende zaak!!
Vervolgens een route door prachtige wijngaarden. Bij de kerk van Caplong belden wij de dame van de Chambres d'Hotes om ons op te halen. Het verblijf is namelijk 4 km van de route verwijderd. We kwamen aan in een heerlijk rustig Chambres d'Hotes met ieder een eigen kamer en badkamer. Wat een heerlijkheid in vergelijking met de ervaringen van de dag daarvoor.
Over het vervoer gesproken: De gastvrouw kwam ons ophalen met een bestelwagen. Voorin konden drie mensen zitten, een van ons moest in de geblindeerde achterbak bij de rugzakken. Hoe wij het ook draaiden of keerden, Jaap wilde perse in de achterbak!

• 03 Mei 2017 - 18:17

Lydia:

Pittige etappes en helemaal met dat barre weer. Geweldig al die gastvrijheid onderweg!
    Succes en sterkte weer verder!!

• 03 Mei 2017 - 22:48

Carla:

Ik hoop het niet voor je Marlies dat het bedwantsen zijn, en uitkijken dat je ze niet in je rugzak meeneemt,dat is de nachtmerrie van alle Pelgrims op pad ! Wat een barre tocht hebben jullie moeten doorstaan! Dat het weermannetje jullie nu gezint is en het zonnetje laat schijnen de komende weken!!! Alle drie KANJERS!!!!!!

• 05 Mei 2017 - 12:49

Ans:

WAUW.... wat weer een verhaal...
    Toppers zijn jullie... Op naar het betere weer...