Sourzac - Calabre - Reisverslag uit Sourzac, Frankrijk van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu Sourzac - Calabre - Reisverslag uit Sourzac, Frankrijk van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu

Sourzac - Calabre

Door: Marlies en Jan Schram

Blijf op de hoogte en volg Marlies

03 Mei 2017 | Frankrijk, Sourzac

Maandag 1 mei 2017, Sourzac - Calabre (1575 - 1608 km).

Vandaag hebben we een lange etappe voor de boeg (33 km). De reden: In de tussenliggende plaatsjes zijn geen overnachtinsmogelijkheden. Direct bij vertrek moesten we al de regenkleding aantrekken. Na enige tijd kon de regenkleding weer uit omdat het weer opklaarde. Het bleef echter wisselvallig weer zodat er legio kleedmomenten plaatsvonden onder grote bomen. In de ochtend kregen we ook nog een hagelbui te verwerken. Alle weertypen zijn nu voorbijgekomen tijdens onze tocht: Regen, wind, mist, vorst, sneeuw en vandaag voor de verandering een hagelbui.
We hoopten koffie te kunnen drinken in Fraisse of Monfaucon maar in beide plaatsen is er geen horeca. Daarnaast is 1 mei, de dag van de ''Arbeid'', letterlijk en figuurlijk een vrije dag in Frankrijk. Alle winkels waren gesloten. Tussen de middag aten we het brood dat we de dag ervoren hadden gekocht op. We leefden op water en brood.
Na een paar stevige kuitenbijters kwamen wij de tweede helft van de middag aan op het wijn-chateau waar we zouden overnachten in een tot logement omgebouwde schuur. Boven is er een ruimte met zes bedden. Onze ''ronfleur'' Jaap sliep beneden in de keuken annex woonruimte. Gelukkig zouden wij met zijn drieën zijn en zouden er geen anderen bijkomen.

• 03 Mei 2017 - 17:23

Willem:

Afzien dus......hopelijk meer geluk morgen..

• 05 Mei 2017 - 12:47

Ans: