Perigueux - Saint Astier - Reisverslag uit Périgueux, Frankrijk van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu Perigueux - Saint Astier - Reisverslag uit Périgueux, Frankrijk van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu

Perigueux - Saint Astier

Door: Marlies en Jan Schram

Blijf op de hoogte en volg Marlies

29 April 2017 | Frankrijk, Périgueux

Zaterdag 29 april 2017, Perigueux - Saint Astier (1524 - 1547 km).

Nadat we de heer en mevrouw Voisin hartelijk hadden bedankt voor de geweldige genoten gastvrijheid, gingen we weer op pad. Eer we Perigueux helemaal achter ons hadden gelaten, waren we alweer wat kilometers verder.
Bij de abdij van Chancelade, die een prachtige kerk heeft, was de routebeschrijving verwarrend, waardoor we onnodig een venijnig ''kuitenbijtertje'' bedwongen. Helaas moesten we die weer terug afdalen omdat we niet op de goede weg waren. Naast de abdij kwam toevallig net de cure uit de pastorie, die ons het juiste pad wees. Er volgden in de loop van de ochtend en middag nog meer straffe beklimmingen door bosrijk heuvelgebied.
Uiteindelijk moesten wij om bij ons logeeradres te komen iets van de route afwijken. ''Blijf op de rechteroever van de rivier Isle'', stond er. Dit hebben we waarschijnlijk te letterlijk genomen. We moesten ons met de stokken een weg banen door zeer hoog struikgewas, brandnetels, bramenstruiken, takken etc. Gelukkig duurde dat niet zo lang. We kwamen aan bij ons logeeradres bij een groot mooi lux vrijstaand huis. We werden ontvangen door een heel aardige stijlvolle mevrouw. Haar echtgenoot is overleden en zij leeft nu samen met een ''compagnon'' op 3 km afstand. Haar aan een carcinoom overleden echtgenoot had voor zijn overlijden de pelgrimstocht naar Santiago gemaakt. Zijn laatste wens was dat zij na zijn dood pelgrims naar Santiago zou blijven ontvangen. Daarom houdt zij dit prachtige huis met zwembad aan, geheel ter beschikking voor pelgrims. Zij heeft alles voor de avondmaaltijd al voorbereid. Alleen een tartaartje moeten we zelf nog bakken. De gastvrijheid van vele Fransen is onbeschrijflijk groot. Inmiddels zijn er nog twee pelgrims gearriveerd: Een Nederlandse Noor en een Fransman.

• 29 April 2017 - 20:54

Carla Tieleman:

Ja...er komen steeds meer pelgrims op jullie pad....en ook verhalen uitwisselen met elkaar! En weer Luxe waar je terecht komt met zwembad en al. Doch dat zal wel koud zijn!!!! Wij ,ons clubje oostendammers, hebben de 33km gedaan! Zonder bepakking!!!!!!! In Hilversum! Dat is echt wel anders!
    Groetjes alle drie! Jullie Fan Carla!

• 30 April 2017 - 09:26

Geke:

Ik ben weer een beetje bij. Had een week niet gelezen. Prachtig wat jullie allemaal meemaken.
    Tijdens ons loopje gisterochtend hebben we jullie nog besproken.

• 30 April 2017 - 13:13

Pieta:

Het blijft leuk om jullie te volgen steeds verder door alle ongemakken heen.Ik ben heel trots op jullie.Lieve groet aan allen.Pieta

• 30 April 2017 - 17:41

Cees Helder:

Marlies en Jan,
    Wij lezen jullie schitterende verslagen regelmatig. Een prachtige ervaring die mij inspireert om ook te gaan wandelen! Nog veel wandelplezier.

• 01 Mei 2017 - 11:59

Ans:

Wat weer een verhaal... en dan maar door banjeren door het struikgewas...

Ik denk aan Toon Hermans: "WAT RUIST ER DOOR HET STRUIKGEWAS?"

Prachtig en bijzonder...

• 02 Mei 2017 - 17:10

Qruun Schyram Sr.:

Dag waarde broer en dierbare schoonzus, na heel veel besognes hier in Remilly vind ik weer tijd om jullie prachtige avonturen mee te beleven. Het kost nauwelijks moeite om me jullie voor te stellen als ware globetrotters die het Franse land doorkruisen op weg naar jullie heilige doel. Daarvoor zijn jullie verhalen te beeldend. Dank dat we op deze wijze mee mogen leven. #En om in de sfeer te blijven: Deo Gratias.