Limoges - Flavignac - Reisverslag uit Flavignac, Frankrijk van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu Limoges - Flavignac - Reisverslag uit Flavignac, Frankrijk van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu

Limoges - Flavignac

Door: Marlies en Jan Schram

25 April 2017 | Frankrijk, Flavignac

Dinsdag 25 april 2017, Limoges - Flavignac (1405 - 1434 km).

Vanmorgen stonden wij extra vroeg op, te weten 5.30 uur, omdat we een lange etappe voor de boeg hadden en er werd halverwege de dag regen verwacht.
We werden eerst nog door een oude wijk van Limoges geleid, met smalle straatjes en werkhuizen. We moesten enige tijd langs een weg met druk autoverkeer lopen om de stad uit te komen. Het was heerlijk om weer de rust van het platteland te ervaren. Vandaag was er niet veel hoogteverschil en we liepen de gehele dag over asfaltwegen. Dat schiet lekker op. Tijdens de lunch, gezeten tegen de muur van een boerenschuur in een gehucht, begon het te regenen. Regenkleding aan en lopen maar weer. Gelukkig was het een zacht, gestaag vallende neerslag, waar we niet veel last van hadden.
Flavignac was de bestemming van vandaag, een klein dorpskerkje met opvallend mooie kerkschatten die in vitrines stonden die je kunt verlichten. We hadden afgesproken met de dame van het Tables d'Hotes dat zij ons zou komen ophalen bij de kerk, omdat zij 5 km van de Jacobsroute af woont. Zij blijkt op een schapenboerderij te wonen. We hebben een keurige kamer. Rond 19.30 uur komt mevrouw ons roepen voor de maaltijd.
Bijzonder toch, iedere dag een ander bed, andere mensen en nieuwe ervaringen. Inmiddels regent het hier oude wijven!

• 25 April 2017 - 19:59

Willem:

Wat leuk die verschillende ervaringen....en gastvrije mensen !

• 26 April 2017 - 11:27

Harry Koopman:

Geweldig. Door wind en regen niemand houdt ons tegen.

• 26 April 2017 - 18:42

Ans:

5.30 uur.... Wauw... wat vroeg!
    Hoop voor jullie beter weer...hoeft niet te heet... maar droog is fijn..

• 28 April 2017 - 23:12

Carla Tieleman:

Jullie doen niet onder!!weer flink wat km..ters gelopen in dat natte weer....fantastich!