Nevers - Grossouvre - Reisverslag uit Grossouvre, Frankrijk van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu Nevers - Grossouvre - Reisverslag uit Grossouvre, Frankrijk van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu

Nevers - Grossouvre

Door: Jan Schram

Blijf op de hoogte en volg Marlies

14 April 2017 | Frankrijk, Grossouvre

Woensdag 12 april 2017, Nevers - Grossouvre (1088 - 1114 km).

Vanuit Nevers staken wij de brug van de rivier de Loire over. Er volgde een bosrijke route langs de Loire. Op een gegeven gingen wij over de Loire via een brug die daarnaast een aquaduct was van het kanaal van Guetin. Vervolgens werden wij langs de rivier de Allier gevoerd over een pad dat ons bracht naar het prachtige dorpje Apremont. Dit dorp is een van de mooiste dorpen van Frankrijk. Aldaar het park Floral bezocht met zijn prachtige tuinen.
Na de lunch volgde een geasfalteerde weg door het bos naar Grossouvre. Wij logeren vanavond in een gite bij Le Chateau de Grossouvre. We zitten daar in het gras vanaf 15.30 uur te wachten voor het hek. Om 17.00 uur hadden we afgesproken en er is nog geen spoor te bekennen van de eigenaar M.Chevaux. Uiteindelijk bleek dat de familie naar een begrafenis was en kwam pas om 17.15 uur terug.
Al 19 jaar is deze man in zijn eentje bezig Le Chateau de Grossouvre uit de 12e eeuw te restaureren. De 24 hectaren grond eromheen zijn een slecht onderhouden park en bossen. De barakken op het terrein fungeren als woonhuis en gites voor pelerins. We kregen een rondleiding door het kasteel. Deze man is bezig met een onhaalbaar project!

• 14 April 2017 - 23:06

Carla:

Ja en dan toch nog er in geloven,allies in je eentje op te knappen!
    Spannend om daar te overnachten! Hopenlijk geen spookverhalen!

• 17 April 2017 - 11:15

Ans:

Maar jullie zijn daar toch maar geweest... Fantastisch...