Le Chemin - Saint Reverien - Reisverslag uit Saint-Révérien, Frankrijk van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu Le Chemin - Saint Reverien - Reisverslag uit Saint-Révérien, Frankrijk van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu

Le Chemin - Saint Reverien

Door: Jan Schram

Blijf op de hoogte en volg Marlies

09 April 2017 | Frankrijk, Saint-Révérien

Zondag 9 april 2017, Le Chemin - Saint Reverien (1009 - 1040 km).

Onze slaapkamer omgeven door dikke muren was erg koud. Het bleek dat er onder het hoeslaken een elektrische deken zat. Toen ik deze aanzette schoot mij een lied van Annie M.G.Schmidt uit mijn jeugd te binnen van het familieprogramma Ja zuster, Nee zuster: ''De elektrieke deken''.
Huberta Wiertsema luisterde het ontbijt op met gregoriaanse muziek. Bij ons afscheid kregen wij een gedicht ter overweging mee:

Wandelaar, jouw voetstappen zijn de weg, niets meer;
Wandelaar, er is geen weg, de weg maak je al lopende.

Al lopende maak je de weg, en als je omkijkt,
zie je het spoor, dat je nooit meer zult bewandelen.

Wandelaar, er is geen weg,
Alleen de rimpelingen van de zee.

Antonio Machado

Schram wordt helemaal gogisch geschoold!

Het was weer schitterend weer vandaag. Allereerst bezochten wij het stadje Corbigny dat op 11 km van Le Chemin was gelegen. Aldaar koffie gedronken, onze lunch bij de bakker ingeslagen en vervolgens de kerk bezocht. In de kerk was een zeer mooie kruisweg met prachtige gebeeldhouwde taferelen. Vanwege Palmzondag namen wij een palmtakje mee.
Van Corbigny uit door een prachtig glooiend landschap over Chaumot, Pazy, Guipy naar het gehucht Saint-Rieverien gegaan. Aldaar verblijven wij thans in een refuge, het oude postkantoor, tegen betaling van € 10,00 per persoon per nacht. Vanwege de snurkvaardigheden van Jaap van Beek is deze beste snuiter ondergebracht in het gemeentehuis. De prefab maaltijden, drankjes en wijn worden tegen aankoopprijs in rekening gebracht.

• 09 April 2017 - 22:36

Adrie, :

Zo leuk om jullie verhalen te lezen, wij kijken mee op de kaart, zien zoveel bekende plekken waar wij zo vaak langsgekomen zijn! En jullie gaan zo snel, wij verwonderen ons daarover! Ga zo door, jullie kunnen het! Groetjes van ons, Leo en Adrie

• 09 April 2017 - 23:19

Carla:

Dat is het ware Pelgrimsleven,overnachten in een refugio, maar ik verbaas me er elke keer
    over hoe jullie het klaar spelen, 31km te lopen, een kerk bezoeken,(dat hoort er bij he!) als hij open is! En dat gedicht,allies past zo bij jullie,het zijn toch mooie cadeau's op je pad!
    En Jaap, blaas niet de brieven weg van het Postkantoor met het snurken! Morgen weer een heerlijke dag. Wandelgroet van Carla!

• 10 April 2017 - 09:53

Willem:

Wel zielig voor Jaap, zo helemaal alleen slapen....

• 10 April 2017 - 16:34

Qruun Sr.:

Zondagmorgen in Corbigny... precies een week na onze stop daar; de benzinepomp was kaduuk. Die hadden jullie niet nodig! De prachtige kruisweg in de grote kerk, het lieflijke pleintje waar het zo gezellig kan zijn tijdens de vide greniers, de heerlijke restaurantjes van Corbigny. Ook een bedevaart waard.,
    Maar allez, on-y-va , op weg naar nog heerlijker oorden. En morgen is het weer een beetje feest: 101!!

• 11 April 2017 - 18:01

Ans:

Top wat weer een leuk verhaal...
    En ja die Jaap toch.....