Saint-Palais - Larceveau - Reisverslag uit Saint-Palais, Frankrijk van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu Saint-Palais - Larceveau - Reisverslag uit Saint-Palais, Frankrijk van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu

Saint-Palais - Larceveau

Door: Jan Schram

Blijf op de hoogte en volg Marlies

14 Mei 2017 | Frankrijk, Saint-Palais

Zondag 14 mei 2017, Sait-Palais - Larceveau (1916 - 1934 km).

Omdat er vandaag een korte route was gepland, waren wij in de gelegenheid om in de plaatselijke kerk een heilige mis bij te wonen. Daarnaast waren er memorabele redenen 5 kaarsen op te steken. In verband met moederdag herdachten wij onze moeders Lena en Tina en omdat Marlies ook moeder is van drie geweldige zonen staken wij ook voor haar een kaarsje op. Daarnaast viert onze geliefde (schoon-)zus Ans haar 63e geboortedag en tenslotte was onze goede neef Kees Bloedjes gisteren jarig.
Om een mis in het Frans te volgen, vereist enige inspanning, doch deze mis werd grotendeels in het Baskisch voorgedragen en er was om die reden geen touw aan vast te knopen.

We dachten vandaag een korte gemakkelijke route te hebben doch niets is minder waar. We kregen een aantal zware beklimmingen voor de kiezen. Op het hoogste punt van een berg kwamen drie routes bij elkaar. Op deze kruising komen de drie grote pelgrimswegen samen die in de 12e eeuw door Aimery Picaud zijn benoemd. Deze wegen leiden via Roncevaux naar Santiago: De weg van Tours, die van Vezelay en die van Le Puy Envele. De ''stele de Gibraltar '' markeert de samenkomst van de genoemde drie wegen.
Uiteindelijk zijn wij nu in ons Chambres d'Hotes ''Maison Oyhanartia'' aangekomen, een boerderij op het platteland in de bergen, 2,5 km af van de chemin de Compostelle.

  • 14 Mei 2017 - 20:57

    Ans En Willem:

    Nou zeg... Allereerst...
    Fantastisch dat er speciaal ook voor mij Ans een kaars is gebrand.
    Daar ben ik nou eens dankbaar voor.
    Ik brand zelf zoveel voor de ander...
    Dus grappig dit te vernemen.
    Wat mooi zo op 14 mei... Moederdag.. Ja het is en blijft toch een bijzondere dag.
    Daarbij voor jullie weer apart op zo een mooie plaats te zijn.
    Wij zijn nu ook mooi opweg...
    Alle goed en lieve groet van ons.

  • 14 Mei 2017 - 20:57

    Ans En Willem:

    Nou zeg... Allereerst...
    Fantastisch dat er speciaal ook voor mij Ans een kaars is gebrand.
    Daar ben ik nou eens dankbaar voor.
    Ik brand zelf zoveel voor de ander...
    Dus grappig dit te vernemen.
    Wat mooi zo op 14 mei... Moederdag.. Ja het is en blijft toch een bijzondere dag.
    Daarbij voor jullie weer apart op zo een mooie plaats te zijn.
    Wij zijn nu ook mooi opweg...
    Alle goed en lieve groet van ons.

  • 14 Mei 2017 - 20:57

    Ans En Willem:

    Nou zeg... Allereerst...
    Fantastisch dat er speciaal ook voor mij Ans een kaars is gebrand.
    Daar ben ik nou eens dankbaar voor.
    Ik brand zelf zoveel voor de ander...
    Dus grappig dit te vernemen.
    Wat mooi zo op 14 mei... Moederdag.. Ja het is en blijft toch een bijzondere dag.
    Daarbij voor jullie weer apart op zo een mooie plaats te zijn.
    Wij zijn nu ook mooi opweg...
    Alle goed en lieve groet van ons.

  • 14 Mei 2017 - 20:59

    Ans En Willem:

    Foutje.... Drie keer is beetje overdreven...
    Maar ja..het ken verkeren zal ik maar zeggen.

  • 14 Mei 2017 - 21:01

    Ton Heus:

    Bijna in de Pyreneen aangekomen gaat het nu toch echt gebeuren, de KUITENBIJTERS zullen elkaar snel opvolgen. Veel sterkte ermee em ben benieuwd naar jullie ervaringen.>

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Saint-Palais

Marlies

Actief sinds 28 Feb. 2017
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 145077

Voorgaande reizen:

28 Februari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

28 Februari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: