Reims - Cumieres - Reisverslag uit Cumières, Frankrijk van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu Reims - Cumieres - Reisverslag uit Cumières, Frankrijk van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu

Reims - Cumieres

Door: Jan Schram

Blijf op de hoogte en volg Marlies

28 Maart 2017 | Frankrijk, Cumières

Dinsdag 28 maart 2017, Reims - Cumieres (687 - 717 km).

Na een sober ontbijt in de jeugdherberg begon het echte werk. Over het ''Jaagpad'' liepen wij langs het kanaal naar Cormontreuil. Via Trois - Puits naar Monthe. Prachtige paden betraden wij door uitgestrekte wijngaarden. Ook alleen maar wijnbouw tussen Rilly-la-Montagne en les Haines. Daarna een route door het bos naar Germaine gelopen. Vervolgens weer uitgestrekte wijngaarden tussen Bellevue en Hautvillers.
In de kerk van Sainte Helene het graf bezocht van Dom Perignon (1639 - 1715), benedictijn, keldermeester-intendent van de abdij van Saint Pierre d' Hautvillers bezocht. Deze edele geestelijke ontdekte de methode om mousserende wijn te maken en experimenteerde met wijn uit de champagnestreek. Sindsdien heeft de champagne, zoals wij deze wijn nu kennen, eerst aristocraten en koningen gelukkig gemaakt. Maar nu wordt deze voortreffelijke wijn door zeer velen gedronken.
Bij de beeltenis van Sainte ''Helene'' in de kerk van Sainte Helene hebben wij een kaarsje voor mijn geliefde nicht ''Helene'' Schram en ter nagedachtenis van mijn moeder Lena opgestoken.
Na Hautvillers afgedaald naar Cumieres naar ons Chambres d' Hotes ''Le Chene Plat'. Straks rijdt de eigenaar ons naar een restaurant. De maag wil ook wat. Doch ook ik merk wel dat ik aan de Schrammenkwaal ''een buik'' begin te lijden. Lees hierover het boek van mijn neef Qruun ''De man op de weegschaal ''. De komende drie maanden hoop ik wat van mijn buik kwijt te raken.
Het was vandaag een lange loop. Volgens de beschreven route 30 km, doch wegens het kwijtraken van de route hebben wij zeker 35 km afgelegd.

  • 28 Maart 2017 - 23:33

    Agnes:

    Pffff 35 km!!!! Dat zo gelijk de eerste dag! Sterkte morgen!

  • 28 Maart 2017 - 23:53

    Lydia:

    Na alle etappes nu begonnen aan het vervolg! Leuk om de belevenissen te kunnen volgen. Nog veel meer mooie momenten en succes gewenst!

  • 29 Maart 2017 - 00:33

    Carla:

    Spannend om jullie reisverhalen te lezen,en jullie zetten gelijk de vaart er al in!!!! Petje af hoor!!!!(maar ophouden voor het zonnetje)

  • 29 Maart 2017 - 12:34

    Willem:

    Dan zal een eenvoudige "doch voedzame maaltijd wel smaken.....lijkt mij....

  • 29 Maart 2017 - 12:45

    Ans:

    "het Jaagpad!" Hoe is het mogelijk...
    Ans.

  • 29 Maart 2017 - 14:00

    Ans:

    Wat fantastisch dat kaarsje...

  • 04 April 2017 - 21:23

    Qruun Sr.:

    als je bij 35 km per dag al een enbonpointe
    ontwikkelt wordt het linke soep. start meteen een novene!Lena zit er niet mee! Ze geniet van de kaars, ik weet het zeker.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Cumières

Marlies

Actief sinds 28 Feb. 2017
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 145034

Voorgaande reizen:

28 Februari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

28 Februari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: