Los Arcos - Logrono - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu Los Arcos - Logrono - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu

Los Arcos - Logrono

Door: Marlies en Jan Schram

Blijf op de hoogte en volg Marlies

27 Mei 2017 | Spanje, Logroño

Vrijdag 26 mei 2017, Los Arcos ( 450 m ) - Logrono ( 384 m ), ( 2090 -2119 m).

Gisteren ging ik nog eens de kerk in van Los Arcos. Een groepje schoolkinderen was bezig onder leiding van een leerkracht zich voor te bereiden op het vormsel. Ze zongen samen, moesten oefenen hoe ze het altaar opgingen ( met een buiging door de knieën ) en hadden een eigen tekst voor te lezen. Heel leuk om mee te maken.
Afgelopen nacht was ik ( Marlies ) ziek. Waarschijnlijk heb ik gisteren een voedselvergiftiging opgelopen. Omdat het vandaag weer een pittige etappe zou worden en de temperatuur alleen nog maar verder zou stijgen, ging ik met de bus van Los Arcos naar Logrono. Onderweg zag ik mijn edele echtgenoot en onze wandelvriend stevig voortstappen. Zij waren reeds om 06.00 uur vertrokken.
In Logrono deed ik alvast de stadswandeling. Op het plein voor de kathedraal was een groepje kleuters onder leiding van een juf en een aantal moeders. Ze luisterden allemaal heel goed. Later in de middag kwamen we ze nog eens tegen, twee aan twee, hand in hand in de rij. Geweldig!
In een restaurant genoten wij het pelgrimsmenu. Dit is een voordelig driegangenmenu. Het middagmaal is hier een belangrijke maaltijd waarvoor de tijd wordt genomen. Vanavond nemen wij dan maar weer een licht hapje.

Zoals Marlies vertelde, vertrokken Jaap en ik om 6.00 uur. Stijgen en dalen door hoogvlaktes met eindeloze graanvelden en bebossingen. Via Torres del Rio (467 m), Virgen del Poyo (563 m) naar Viana (475 m).
De laatste dagen viel mijn oog op twee charmante Deense jongedames die tezamen een week een deel van de Camino lopen. Ik kwam met hun in gesprek. Een van deze twee dames is MaleneThorgils, stewardess bij de SAS. Zij bleek in het verleden op een kostschool te hebben gezeten in Zwitserland. Haar roommate was Eline Dekker. Bij dezen verzoek ik onze trouwe volgers Bram en Hanny Lingen, oom en tante van Eline, de vriendelijke groeten van Malene over te brengen aan Eline. U ziet beste mensen op de Camino wordt alles besproken!
In Viana bezochten wij s'morgens de kerk de Iglesia de Santa Maria de la Asuncion (13e - 14e eeuw). Veel barok - en renaissancepaleizen in deze plaats getuigen van de economische en culturele bloei die Viana in de 16e - 18e eeuw doormaakte. Weer op pad passeerden wij de grens met de autonome regio La Rioja. Tenslotte kwamen wij in Logrono aan, de hoofdstad van de wijnstreek La Rioja.

  • 28 Mei 2017 - 18:14

    Ans En Willem:

    Even een wat late reactie...i.v.m. met wifi contact.
    Marlies wij hopen dat je weer bent opgeknapt.
    Mooi verslag trouwens.
    Groet uit Toledo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Logroño

Marlies

Actief sinds 28 Feb. 2017
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 144931

Voorgaande reizen:

28 Februari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

28 Februari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: