Bernos-Beaulac - Bouriot-Bergonce - Reisverslag uit Captieux, Frankrijk van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu Bernos-Beaulac - Bouriot-Bergonce - Reisverslag uit Captieux, Frankrijk van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu

Bernos-Beaulac - Bouriot-Bergonce

Door: Jan Schram

Blijf op de hoogte en volg Marlies

07 Mei 2017 | Frankrijk, Captieux

Zondag 7 mei 2017, Bernos-Beaulac - Bouriot-Bergonce (1722 - 1755 km).

Omdat we vanacht 5 km verwijderd van de route logeerden, bracht de gastvrouw ons met de auto naar de route van de Camino. Daarna volgden we een kaarsrecht pad door ''Les Landes''. Dit pad was in vroeger tijden een spoorlijn dus er zijn geen hoogteverschillen. De enige afwisseling was na 11 km een bezoek aan het plaatsje Captieux. Daar fourageerden wij voor de lunch en scoorden een café au lait in het plaatselijke restaurant.
De route was eentonig, rechtlijnig en saai. Geen enkel dorp of stadje meer tegengekomen, alleen maar pijnboombossen afgewisseld door eiken. Na 33 km stappen, bereikten wij het nietszeggende plaatsje Bouriot-Bergonce alwaar wij thans verblijven in een Tables d'Hotes.
Inmiddels is mij duidelijk dat Feijenoord ook dit jaar weer zijn best doet het kampioenschap weg te geven. Daarnaast horen wij morgen wie de nieuwe Franse president zal worden. Overigens hebben wij het gevoel dat de Fransen zelf zich er weinig druk om maken. Eigenlijk hebben wij weinig gemerkt van de verkiezingen.

• 07 Mei 2017 - 22:49

Carla Tieleman:

Wat gaan jullie toch als een speer! Ik ben nu zelf Pelgrim geworden,nu heb ik wifi dus kan ik jullie weer volgen,ben Porto Santiago aan het doen maar dat is een kleine pelgrimspad bij jullie vergeleken!!!groetjes van een mini pelgrim! Bon Camino

• 08 Mei 2017 - 11:44

Agnes:

Daar zit niet veel afwisseling in hè in dit gebied. Ik vond het met de camper al zo lang duren, die rechte wegen met bossen aan beide kanten.
    33 km alweer, zo schieten jullie wel lekker op! Groeten uit Noorwegen.