Caplong - Monsegur - Reisverslag uit Monségur, Frankrijk van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu Caplong - Monsegur - Reisverslag uit Monségur, Frankrijk van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu

Caplong - Monsegur

Door: Marlies en Jan Schram

Blijf op de hoogte en volg Marlies

03 Mei 2017 | Frankrijk, Monségur

Woensdag 3 mei 2017, Caplong -Monsegur (1628 - 1651 km).

Na het zoveelste heerlijke ontbijt met stokbrood en eigengemaakte jammetjes, boter en koffie bracht de heer des huizes ons terug op de route bij Caplong. Ook nu weer werden we door prachtige wijngaarden gevoerd. Vroeg in de ochtend was het nog mistig maar niet koud. Halverwege de ochtend liepen wij door Pellegrue, een klein stadje met een paar winkels en een overdekte markthal. Bij een depot-de-pain brood en paté gekocht voor de lunch. Aldaar ook een coffee-to-go gekocht en opgedronken op een pleintje voor de kerk. Heerlijk om even die rugzak af te gooien en op adem te komen.
Weer 7 km verder arriveerden we in Saint Ferme. Daar staat een prachtige abdijkerk uit de elfde en twaalfde eeuw, gesticht door Benedictijnen. Op een plein voor de kerk en het naastgelegen oude gebouw waarin het gemeentehuis is gevestigd, gebruikten wij de lunch aan een stenen picknicktafel. Het leven speelt zich over dag voor ons buiten af.
Daarna restten ons nog eens 7 km om aan te komen in Monsegur, waar wij thans in het plaatselijke hotel verblijven.
Beste allen, Doordat niet overal wifi beschikbaar is, zijn de laatste 3 dagen pas nu beschreven. Wij vinden het fantastisch dat iedereen zo met ons meeleeft!

• 03 Mei 2017 - 21:31

To Nooteboom:

Het is geweldig jullie te volgen. Afzien maar toch genieten, hou vol

• 04 Mei 2017 - 09:56

Willem:

Hopelijk slapen jullie in het hotel wat beter......

• 04 Mei 2017 - 15:49

Harry Koopman:

Natuurlijk leven wij mee en proberen een voorstelling te maken van de belevenissen.

Zijn er ook schoenmakers onderweg voor versleten zolen?

Veel succes en de groeten uit Heemskerk

• 04 Mei 2017 - 22:00

Marlies Bol:

Heerlijk om zo mee te lezen en dat jullie niet alleen de focus hebben op het lopen, maar ook waar je loopt!

• 05 Mei 2017 - 12:52

Ans:

Probeer zo veel mogelijk bij te blijven en mee te leven..
    Onvoorstelbaar wat jullie door en mee maken..
    Toch smul ik ook van de verhalen... Hoe bijzonder deze tocht... het is onvoorstelbaar...

Lieve groet, Ans.