Saint-Germain-Beaupre -Saint-Priest-la-Feuille - Reisverslag uit Saint-Germain-Beaupré, Frankrijk van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu Saint-Germain-Beaupre -Saint-Priest-la-Feuille - Reisverslag uit Saint-Germain-Beaupré, Frankrijk van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu

Saint-Germain-Beaupre -Saint-Priest-la-Feuille

Door: Marlies en Jan Schram

Blijf op de hoogte en volg Marlies

20 April 2017 | Frankrijk, Saint-Germain-Beaupré

Donderdag 20 april 2017, Saint-Germain-Beaupre - Saint-Priest-la-Feuille (1297 - 1314 km).

Het was weer een prachtige dag maar ondanks de zon erg koud. Het had gevroren dus we gingen met handschoenen aan op pad. Door velden en weilanden met Limousin koeien, die bekend zijn om haar heerlijke vlees. Er zijn 1 1/2 miljoen van deze runderen en het vlees wordt geëxporteerd naar 70 landen. De koeien komen ons tegemoet als wij langs lopen, soms rennen ze zelfs een eindje mee.
Na flink doorstappen arriveerden we voor de middag in Souterraine. In de kerk konden wij zelf stempelen. Het betreft een mooie oude stad met stadspoort St.Jean uit de 13-de eeuw. We liepen nog even een straat in waar we een kerktoren zagen. Dat bleek een schitterende kapel te zijn, waar we in het voorportaal door een smeedijzeren hek het interieur konden zien. Prachtig! We hoorden de organist oefenen, hij hoorde ons en nodigde ons uit voor een rondleiding. We gingen de trap op naar het orgel en vandaar nam de man ons mee over de galerij die langs de gehele binnenwand van de kerk voerde tot achter het altaar langs. De goede baas raakte niet uitgesproken over de inderdaad prachtige glas-in-lood-ramen, beelden en relikwieen. Uiteindelijk demonstreerde hij nog hoe het orgel werkt en speelde enkele korte stukjes. Zeer interessant!
Tenslotte weer verder gewandeld voor een overnachting in Saint-Priest-la-Feuille. Daar verblijven wij thans op een zorgboerderij.

• 21 April 2017 - 09:21

Gilbert Mouraux:

Ik volg uw weg en de explicaties. Ik heb ook deze wew al gevolgd ; Vézelay tot St-Jean-Pied de port.
    Ik heb gezien dat de meteo dikwils goed is? Op de weg is dat goed alle monumenten te Zien.
    Voor deze rede is beter te voet dan met de fiets en u ontmoet mere personon en dat is gemakkelijker te praten met de mensen va het land. Met fiets is men meer alleen.
    Ik hoop dat u altijd in goede vorm.
    Goede weg en ultreïa. Ik denk dikwijls tot u drie. Dat is een mooie aventuur.

• 21 April 2017 - 11:44

Anja:

Hallo oom Jan en tante Marlies,

wat een prachtige tocht lopen jullie! En wat zijn jullie al ver!
    Wij vertrekken overmorgen (zondag) voor twee weken rondreizen met de camper door Frankrijk, dus wie weet komen we jullie nog ergens tegen :-)
    Hartelijke groet en veel plezier en succes nog!
    Anja & Messalina

• 21 April 2017 - 15:22

Willem:

Leuk wat jullie allemaal meemaken zeg....

• 23 April 2017 - 13:50

Ans:

Als jullie weer thuis zijn...
    Pak een kunstschilderskwast en ga aan het tekenen en schilderen.
    Wauw ik wil wedden dat er prachtige schilder stukken tevoorschijn komen.
    Dit kan je niet allemaal in het hoofd houden...
    Maar o wat mooi allemaal.....