Sarzay - Cluis - Reisverslag uit Cluis, Frankrijk van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu Sarzay - Cluis - Reisverslag uit Cluis, Frankrijk van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu

Sarzay - Cluis

Door: Marlies en Jan Schram

Blijf op de hoogte en volg Marlies

17 April 2017 | Frankrijk, Cluis

Maandag 17 april 2017, Sarzay - Cluis (1228 - 1248 km).

Bij het ontbijt in de Chambres d'Hotes bij het kasteel ontbeten wij met een jong Frans gezin uit de Parijse regio met wie we een geanimeerd gesprek hadden. De man bleek pianoleraar te zijn en speelde wat boogie woogie op de oude ontstemde Erard-vleugel die in de ontbijtruimte stond. De kasteelheer kwam even langs en gaf blijk van een behoorlijke soepelheid in de heupen tijdens een paar swingende danspassen.
Het merk Erard stamt uit de negentiende eeuw. Chopin gaf concerten op Erard-vleugels. Het Franse gezin was heel belangstellend naar onze voettocht.

Het was vandaag heel mooi wandelen. Qua natuur de mooiste route tot nu toe. Het betrof een glooiend landschap met weilanden, bloeiende bomen, prachtige vergezichten naar kleine dorpjes.

• 18 April 2017 - 14:04

Ans:

Fantastisch... Marlies niet even gespeeld?
    Leuk om zo'n Frans gezin even te ontmoeten...
    Wat weer een bijzonder adres...

• 18 April 2017 - 19:19

Geke:

Gaan jullie helemaal zonder blaren???