Vezelay - Le Chemin - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu Vezelay - Le Chemin - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu

Vezelay - Le Chemin

Door: Marlies en Jan Schram

Blijf op de hoogte en volg Marlies

08 April 2017 | Frankrijk, Vézelay

Zaterdag 8 april 2017, Vezelay - Le Chemin (983 - 1009 km).

Gisterenavond met zijn vijven de verjaardag van Marlies gevierd met een goed diner. Er waren geen mogelijkheden in het hotel om vroeg te ontbijten. Derhalve klokslag 7.30 uur eeen ontbijt en iets lekkers voor de lunch bij de bakker gehaald. Om 7.45 uur vertrokken wij naar Saint-Pere, aldaar de fraaie kerk bezichtigd. Vervolgens naar Pierre -Perthuis gelopen. Op de brug is daar naar beide kanten een prachtig uitzicht op de 30 meter lager stromende rivier de Cure met haar beboste oplopende bergachtige oevers.
De reis daarna ging over de gehuchten Domecy-sur-Cure en de wat grotere plaats Bazoches, alwaar wij van een kop koffie genoten. De horeca gelegenheden zijn op de route spaarzaam. In Bazoches staan een mooi kasteel en een kerk met de tombe van de heilige Vaubain.
Daarna door bossen en velden over Neuffontaine, Vignes-le-Haut en Vignes-le -Bas over nog een zeer steil pad van ruim een kilometer naar Chemin gelopen alwaar wij in de pelgrimsherberg L'Esprit-du-Chemin gastvrij zijn ontvangen door de idealistische uitbaters Arno en Huberta Cuppen.
De herberg is een robuust Frans huis uit de achttiende eeuw. Er is een grote schuur bij die nog ouder is. Op het tussenliggende gazon staat een schitterende lindeboom die al heerlijk schaduw gaf.
Nadat we iets hadden gedronken met Arno en Huberta, kregen wij een rondleiding door het domein. Er zijn twee 2 persoons kamers, verder een hele grote ruimte waar nog eens vijf bedden stonden. Een badkamer, keuken, huiskamer en ontvangsthal completeren het gastenverblijf. Een groot aantal kamers, badkamer en spoelruimte zijn nog in aanbouw.
Straks gaan wij met het gastechtpaar en de huidige 6 gasten dineren. De vergoeding per persoon op Tables d'Hotes basis is op basis van een donativo

• 08 April 2017 - 19:49

Cees Helder:

Wat een inspirerende en leuke verslagen. Wij genieten mee en jullie lopen flink door hoor!

• 08 April 2017 - 19:50

Cees Helder:

Marlies, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, ook namens Rosalie .

• 09 April 2017 - 00:16

Carla:

Aha...Jullie doen de zuidelijke route via Nevers! En ik denk, ze nemen een heerlijke Dag vrij
    Op Marlies der Verjaardag! Mare...bai..the...way!!! Geweldige reisverslagen..ik genieten ervan!

• 09 April 2017 - 11:17

Ans:

En met 3tjes weer verder...
    Wat zal Agnes het afscheid zwaar hebben ervaren..
    Ik weet hoe zij ook geniet van zo een mooie tocht...
    Mooi verslag weer...

• 10 April 2017 - 16:13

Qruun Schram Sr.:

Vorige week zondag reden wij door /Bazoches, op weg naar huis. We wisten:we zijn een paar dagen te vroeg. Langs "La Griotte"rijdend zei ik tegen Marry: hier drinken ze dezer dagen koffie en naar rechts kijkend: het kasteel van Vauban, de bouw/ en krijgsheer van Lodewijk IVX komt straks in het verslag. En alles klopt! We reden naar St. Père via Pierre Pertuis en vroegen ons af of de Romeinse baden ook genoemd zouden worden of het driesterren restaurant van Marc Meneau dat wel dicht lijkt de laatste tijd. Over dit stukje reden wij een kwartiertje, omdat we zo langzaam reden.... en realiseerden ons dat het haast een halve dag te voet is. Wat zijn jullie toch een bikkels!

• 12 April 2017 - 21:32

Flora:

Zaterdag avond genoten jullie van een goed diner, wij genoten van Jaap en Christiaan en van vele blije gezichten van mede deelnemers aan de Play back show. Een geweldige avond, die we niet graag zouden missen. Jaap z'n vriend Folker was ook aanwezig.
    Voor Jaap en Christiaan kwam de taxi nogal vroeg. Met een blij gezicht namen zij hun aandenken aan deze avond in ontvangst. Folker heeft Jaap zondag morgen verteld dat hij tweede is geworden. Jan is vandaag zijn prijs in Streefkerk wezen brengen. Komend weekend, zo vertelde Jaap, staat Heemskerk op het programma.
    Wat is het leuk om jullie te volgen. Wij waren 2 dagen in Limburg, dus hebben de draad weer opgepakt.
    Marlies, een mooi nieuw levensjaar gewenst!
    Bijzonder dat jij de schriftlezing hebt gelezen.
    Veel wandelplezier voor de nieuwe dag!
    Jan en Flora