Courgis - Bessy-sur-Cure - Reisverslag uit Bessy-sur-Cure, Frankrijk van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu Courgis - Bessy-sur-Cure - Reisverslag uit Bessy-sur-Cure, Frankrijk van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu

Courgis - Bessy-sur-Cure

Door: Jan Schram

06 April 2017 | Frankrijk, Bessy-sur-Cure

Donderdag 6 april 2017, Courgis - Bessy-sur-Cure (932 - 958 km).

Beste mensen, als je een wandelreis naar Santiago onderneemt, dient de bepakking tot een minimum te worden beperkt. Allereerst koop je een confortabel zittende rugzak, die op de heupen rust en door zijn constructie voor de nodige ventilatie grotendeels vrij zit van de rug. Tegen het zonnetje is een luchtig en licht zittend petje aangewezen. Voor het bovenlijf: Twee snel drogende shirts, twee lichtgewicht overhemden en een fleecevest. Voor het onderlichaam drie (een voor de breek) sneldrogende slips, twee afritsbare broeken en drie paar wandelsokken. Als slaapkleding neme men een lange onderbroek en een Odlo hemd met lange mouwen. Dit heeft als voordeel dat deze nachtkleding ook overdag in bijvoorbeeld de bergen tegen de kou kan worden gedragen. Goede bergschoenen zijn als wandelschoenen vereist. Voor de avond heb ik lichte suède schoentjes aangeschaft. Toiletartikelen dienen tot een minimum te worden beperkt en men schere zich met scheerzeep. Als wasmiddel voor lichaam en kleding gebruike men baby shampoo. Lichtgewicht regenkleding dient te worden aangeschaft. Voor de voeten gebruikt men gehwohl met zwarte dop en zo nodig neemt men blarenpleisters als Compeed mee. Een lichtgewicht slaapzak (260 gram), een opblaasbaar kussentje, een zijden lakenzak, wandelstokken en handschoenen completeren het geheel. Persoonlijk heb ik nog een knijpkatje aangeschaft om niet iedere keer je hoofd te stoten wanneer s'nachts in een vreemde omgeving een toiletbezoek moet worden afgelegd. Een en ander weegt in totaal 12 kg dat dagelijks op de rug moet worden gedragen.

Vandaag een voorspoedige wandeltocht vanuit Courgis over Prehy, St-Cyr-les-Colons, Cravant en Accolay naar Bessy-sur-Cure. Het was weer een prachtige tocht in zonnig weer door wijngaarden, over korenvelden en door bossen. Onderweg werden wij op twee punten door onze zwager Ton van koffie voorzien.
Thans zijn wij weer in een fantastisch Tables d'Hotes. Wat zijn die Fransen toch gastvrije, beleefde, aardige mensen. Over 10 minuten zullen wij weer genieten van een heerlijk diner. De vrouw des huizes kookt zelf.

• 07 April 2017 - 00:40

Carla:

En je water nog,plus je eten nog voor onderweg,het is toch anders als de nijmeegse vierdaagse ,maar zo mooi!!!! Ik vind het een knap staaltje wat jullie presteren met zijn drietjes!

• 07 April 2017 - 09:23

Bram En Hanny:

Marlies, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. We wensen je een heel mooi jaar toe! Voor nu: veel loopplezier! We Zullen vanavond op jullie proosten! Jan jij ook gefeliciteerd!

• 07 April 2017 - 10:33

Willem:

Marlies, van harte gefeliciteerd.....ook Jan, Agnes en Jaap....succes gewenst vandaag....

• 07 April 2017 - 11:02

Ans:

Allereerst feliciteer ik Marlies met deze wel zeer bijzondere verjaardag.
    Hoop dat je vanochtend verrast met ....... ik zeg maar niets...want weet niet of het allemaal al in de ochtend gelukt is.
    Jullie lezen dit natuurlijk vanavond pas...

Wat een fantastisch verhaal Jan...dat weten we ook weer allemaal...
    Je moeder zou zeggen... "keer anders die broek maar eens om!" Ha, ha,ha....
    De laatste dag met onze Agnes erbij...
    Ze wil vast wel verder mee lopen...
    Ik ken haar...dit vind ze geweldig...
    Leuk dat Agnes dit mee mocht ervaren....
    En wat leuk dat TON een koffiestop wist in te bouwen... Top hoor!
    Goede STAP verder.... kijk alweer uit naar het volgende verhaal.

• 07 April 2017 - 13:39

Dirk En Marja Havenaar:

Ik had even niks te doen en dacht even kijken waar ons sportieve wandeldrietal zich bevind.
    Dat wandelen en eten gaat wel goed zo te lezen.
    Zie dat Marlies gefeliciteerd wordt met haar verjaardag.
    Namens ons van harte gefeliciteerd met Marlies haar verjaardag.
    We zullen er vanavond een punt wijn op drinken.
    Doe de groeten aan Jaap en uiteraard weer veel succes bij de verdere wandelreis.
    Dirk en Marja

• 07 April 2017 - 14:30

Piet En Els Van Der Arend:

MArlies van harte gefeliciteerd met je verjaardag een leuke dag met je mede stappers, uiteraard ook Jan van harte ! Leuk om jullie te volgen, wat een prestatie!! PIet loopt
    straat amper uit. We denken aan jullie, Liefs Piet en Els
    !

• 07 April 2017 - 16:12

Hanny Melles:

Lieve Marlies [en jan ook natuurlijk,plus medeloper jaap]
    vanmorgen reeds een mail aan je gestuurd, kwam niet aan, moest dus wachten tot een van de
    jongens hierkwam om een en ander te verhelpen, soms denk ik , ik leer het nooit, maar goed, de
    aanhouder wint, nog maar een keer van harte gefeliciteerd, ik hoop dat jullie een gezellige dag hebben gehad
    vandaag weer een mooie dag wat weer betreft, hier is het overigens ook best aardig.Veel plezier voor
    de komende dagen en veel succes , groeten hanny

• 07 April 2017 - 16:21

Erna Pijpers:

Lieve wandelaars, leuk te lezen wat er zoal in de rugzak gaat, het hoogstnoodzakelijke en desondanks 12 kg die elke dag meegezeuld moet worden! Marlies van harte proficiat met je verjaardag en natuurlijk ook voor Jan felicitaties! Jan , je hebt toch wel een mooi veldboeket voor je vrouw geplukt?! En wat leuk dat je zus 3 dagen meeloopt als verrassing of gepland? Ik zou vanavond nog maar een flesje (of twee) opentrekken om te toosten op Marlies, doen wij het thuis! Veel succes, Leen & Erna

• 07 April 2017 - 16:59

Harry Koopman:

Hieperdepiep hoera in de gloria Marlies van harte gefeliciteerd op deze mooie dag.
    Geniet ervan met Jan en de groeten uit Heemskerk.

Elke Kelly Harry

• 07 April 2017 - 18:11

Lucas :

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Marlies. Maak er een mooie dag van met Jan. Veel succes bij deze mooie wandeling. à bientôt

• 07 April 2017 - 18:53

A3 Elkhuizen:

Marlies van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!! Jan natuurlijk ook, wat ontzettend mooi om jullie te volgen, ik geniet er elke dag van.