Payns - Troyes - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu Payns - Troyes - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu

Payns - Troyes

Door: Jan Schram

Blijf op de hoogte en volg Marlies

02 April 2017 | Frankrijk, Troyes

Zondag 2 april 2017, Payns - Troyes (820 - 837 km).

We hadden besloten vandaag een korte afstand te lopen met het doel de bijzonder fraaie stad Troyes uitgebreid te bezichtigen. Om 12.00 uur kwamen wij aan bij weer een bijzonder Chambres d'Hotes. Een gepensioneerd echtpaar ontvangt tegen betaling van €10,00 per persoon pelgrims. In een afgeschermd appartementencomplex werden wij om 13.00 uur met een aperitief gastvrij ontvangen. Jezus veranderde water in wijn op de bruiloft van Kanaän, dus wijn hoort er deze reis zeker bij. Als goed katholiek hoor je onze lieve Heer niet te beledigen.
We hebben de stad uitgebreid bezocht: De St Petrus en St Paulus kathedraal, de Ste Magdalenakerk, de St Urbanus basiliek etc. Alles is zo onbeschrijflijk mooi dat iedere uitwijding daarover de schoonheid van het beleefde tekort doet. Beste mensen ik adviseer u de informatie over deze stad via Google te raadplegen of de stad zelf te bezoeken.

• 02 April 2017 - 23:42

Flora:

Met veel genoegen de verslagen van de afgelopen dagen gelezen.
    Jullie hebben de zondag eer aan gedaan.
    Een zonnige groet met een goed begin voor de tweede week!
    Jan en Flora

• 03 April 2017 - 11:55

Willem:

Zijn jullie even blij goed katholiek te zijn.....

• 03 April 2017 - 12:13

Nel Moelker:

Dag lieve vrienden,
    Jullie verhalen heb ik met plezier gelezen. Dat Jan niet is blijven steken in de wijngaarden, lijkt een wonder! :) Ik kijk uit naar de volgende verhalen. Er is aardig wat te leren van Jan zijn wederwaardigheden.
    Liefs en veel wandelplezier,
    Nel

• 03 April 2017 - 14:08

Ans:

Gelukkig vinden jullie wijn `wel`heerlijk .... stel je voor om in Frankrijk te lopen en het kostbare nat niet aan te kunnen... dat zou echt jammer zijn... Toch ...zei zij met een knipoog...
    Troyes is idd een prachtige stad..
    Hebben wij ook een paar keer mogen ervaren met de caravan.
    Mooi dat jullie daar even de tijd voor konden nemen.

• 07 April 2017 - 09:00

Joan The:

Hallo Marlies en Jan, van harte gelukgewenst met je verjaardag Marlies Een hele mooie dag gewenst. Geniet verder van jullie mooie tocht en van alles wat jullie krijgen aangeboden !!
    Hartelijke groet, Yong en Joan