Epernay - Reisverslag uit Épernay, Frankrijk van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu Epernay - Reisverslag uit Épernay, Frankrijk van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu

Epernay

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Marlies

29 Maart 2017 | Frankrijk, Épernay

De eigenaar van ons Chambres d,' Hotes van vandaag bracht ons gisteravond naar Epernay want in Cumieres was vanavond geen restaurant geopend. Epernay is het hart van de Champagnestreek, vertelde hij, terwijl wij weer langs eindeloze wijngaarden reden. Voordat hij ons in het centrum van Epernay liet uitstappen, gaf hij ons eerst een toeristische sightseeing over de ''Champs Elysees'' van Epernay, de Avenue de Champagne. Hieraan zijn alle grote champagnehuizen gevestigd, vooral zagen wij veel gebouwen van Moet et Chandon, het een nog mooier dan het ander.
In een schitterend huis waar de heer en mevrouw Chandon hebben gewoond, is nu het gemeentehuis gevestigd. Ook andere Champagnehuizen hadden schitterende panden aan deze mooie Avenue. Onze gastheer vertelde dat er zich onder de Avenue en de gebouwen wel 120 km aan wijnkelders bevinden, met miljoenen flessen van het heerlijke vocht.
We zagen de prachtige ''Tour Castellane''. Deze toren werd gebouwd om de mensen in de trein van Parijs naar Stasbourg en Duitsland, de reclame voor dit merk te laten zien.
In het Italiaanse restaurant waar wij vervolgens aten, zagen we dat veel gasten champagne drinken bij het diner.

• 29 Maart 2017 - 12:35

Willem:

En jullie geen champagne ????

• 29 Maart 2017 - 12:48

Ans:

Champagne ... ? Mooi om daar nog eens terug te gaan...om een proeverij te doen...

• 29 Maart 2017 - 23:47

Carla:

De Voetreis kan niet beter zo....zo'n tussenstop,alle vermoeidheid vergeet je gelijk....Champagne!!!!

• 04 April 2017 - 21:27

Qruun Sr.:

Ik neem toch aan dat jullie bij de maaltijd voornamelijk wijwater en genadebrood hebben genuttigd!