Heeze-St.Servaas in Maastricht - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu Heeze-St.Servaas in Maastricht - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Marlies Schram-Beentjes - WaarBenJij.nu

Heeze-St.Servaas in Maastricht

Door: Jan Schram

Blijf op de hoogte en volg Marlies

21 Maart 2017 | Nederland, Heeze

Maandag 10 oktober 2016, Heeze - Maarheeze (197 - 229 km).

Van Heeze uit over de Strabechtse Heide, Samenrensche Heide en Brabantse Kempen naar Maarheeze gelopen.

Dinsdag 11 oktober 2016, Maarheeze - Thorn (229 - 262 km).

Via de sluis in Weert over de Alweerter heide, Tungeler wallen, Laagbroek, Ell, Hunsel en Ittervoort naar Thorn gelopen. Thorn is een prachtig wit stadje met een hele mooie Abdijkerk. Ook hier weer gegeten bij de ``Pannekoekenbakker``.

Woensdag 12 oktober 2016, Thorn - Nuth (262 - 309 km).

Marlies besloot tot een excursie met openbaar vervoer naar Roermond. Jaap en ik vingen een aanvankelijk saaie tocht te voet aan. Via Kessenich, Geistingen, Ophoven, Maaseik, Roosteren, Grevenbich wandelden wij naar de mooie stad Sittard. Wij dronken een kop koffie in het cafe waar Toon Hermans frequent heeft opgetreden in de periode dat hij nog geen landelijke bekendheid genoot. De stad bezit een mooie kathedraal. Na Sittard volgde het mooiste gedeelte van deze dagtocht. Via Windraak, Puth naar Spanbeek. Vandaaruit een uitdagend pad omhoog en tenslotte na een wisselend geaccidenteerd gebied kwamen wij aan bij ons Chambres d`Hotes te Nuth, alwaar Marlies reeds was ingekwartierd.

Donderdag 13 oktober 2016, Nuth - Schin op Geul (309 - 339 km).

s`Morgens gezamenlijk met de gastheer Willem Fermont (paleontoloog) en zijn vrouw Josje (speltherapeute) ontbeten. Interessante aardige mensen!
Daarna via kasteel Puth, de Ubachsberg door de Eyser Bosschen gelopen. Er volgde een prachtige afwisselende heuvelachtige route door velden, landerijen en bossen met prachtige vergezichten. Na Gulpen volgde de Dolberg en tenslotte kwamen wij in het dal van de Geul aan.

Vrijdag 14 oktober 2016, Schin op Geul - St. Servaas te Maastricht (339 - 362 km).

Over de Schaelberg naar Groot-Welsden gegaan, daarna via Bemelen, Cadier en Keer naar de St. Servaas basiliek in Maastricht gelopen (het einde van het pelgrimspad). Als slot van het eerste grote deel van onze pelgrimstocht een kaarsje opgestoken in de Onze Lieve Vrouwe kerk. Na een heerlijke maaltijd in een restaurant op het Onze Lieve Vrouwe plein reisden wij met de trein terug naar Dordrecht.

• 26 Maart 2017 - 12:44

Ans Hoog Antink - Schram:

Leuk om te lezen hoor! Echt genieten...